Klados Gusztáv: a BKV be tudja fejezni a 4-es metrót
A BKV-nak nagyjából ugyanazt kell csinálnia, mint a 2-es metró felújításánál, a műszaki szakértelem és tapasztalat megvan - véli a DBR Metró Projekt Igazgatóság távozó vezetője.
A BKV-nak nagyjából ugyanazt kell csinálnia, mint a 2-es metró felújításánál, a műszaki szakértelem és tapasztalat megvan - véli a DBR Metró Projekt Igazgatóság távozó vezetője.
A 4-es metró mérnöki feladatairól szóló szerződés módosításával biztosítja Budapest az ellenőrző mérnöki feladatok ellátását, miután a projekt elhúzódása miatt kimerült a pénzügyi keret; a szerződés módosítását már aláírták.
2011-ben 73,7 milliárd forintot költenek a főváros költségvetési koncepciója szerint a 4-es metró kivitelezésére, az állami támogatás 2011-re 66,8 milliárd forint.
A következő évi költségvetés nem tekinthető a városvezetés "saját" költségvetésének, részben a válság leküzdésének közvetlen, rövid távú feladatai miatt, amelyek még csak nyomokban teszik lehetővé a stratégiai törekvések megjelenítését, részben pedig "a szilárd alapokra építkezés lehetetlensége miatt".
A 4-es metró első szakasza számláinak kifizetéséhez "nagyságrendileg" még mintegy 100 milliárd forint hiányzik - közölte a főpolgármester csütörtökön egy más témában tartott sajtótájékoztatón, újságírói kérdésekre.
Nincs pénz a 4-es metró Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára, így a főváros azt vizsgálja, miként lehet ott visszaállítani a villamosközlekedést - írja csütörtöki számában a Magyar Nemzet.
A főváros cáfolta azt a lapértesülést, amely szerint az önkormányzat letett volna a 4-es metró második szakaszának megépítéséről. A főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója szerdán azt mondta: akkor lesz gazdaságos a beruházás, ha elkészül a folytatása is.
A kockázatok sokasága és az akár 56-100 milliárd forintot is elérő hiány miatt Budapest jövő évi büdzséje „válságköltségvetés” lesz, csak a legszükségesebb fejlesztésekre lesz pénz, a 4-es metró folytatására nem – írta a Népszava, a lap birtokába került koncepció alapján.
A 4-es metró szerződéseihez kapcsolódó dokumentumokat foglaltak le a BRFK gazdaságvédelmi nyomozói a DBR Metró Projektigazgatóságán – írja a Népszava a pénteki számában.
Megszorításokat hozna, több nagyobb beruházás leállításával járna, de hosszú távon megteremtené a gazdálkodás stabilizációs alapjait a főváros 2011. évi költségvetésének első munkaterve - írja a hétfői Világgazdaság.
Tizenkilenc, a 4-es metró beruházásához kötődő szabálytalan szerződés után nem ad támogatást az unió Magyarországnak, emiatt 65 millió forinttal kevesebb támogatás érkezik a projekttel kapcsolatban.
Ha a budapesti 2-es és 4-es metró szerelvényeinek francia gyártója nem mozdul el eddigi álláspontjától, akkor várhatóan nem születhet megállapodás a Nemzeti Közlekedési Hatóság és az Alstom között.
Ha nem lesz megegyezés az Alstommal, akkor új pályázatot kell kiírni, és azon oroszországi cégek is indulhatnak.
A 4-es metró építésének első szakasza kapcsán 53 beszerzés és közbeszerzés tekintetében állapított meg különböző mértékű kockázatot az utólagos szakértői vizsgálat. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) illetékes irányító hatósága a projekt Európai Bizottság általi befogadása érdekében még 2008 decemberében bízott meg független jogi és közbeszerzési szakértőt, hogy utólagos ellenőrzésnek vesse alá a projektet.
Megkezdődött a Bamco-konzorcium vitatott átkötő alagút-építésének ügyében a per hétfőn a kivitelező és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) között hétfőn.
2014-ig a 4-es metró első szakaszát, az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítását és a budai fonódó villamoshálózatot szeretné megépíteni a Főváros.
A számvevők szerint a 4-es metró beruházásának vizsgálata során a feltárt szabálytalanságok közül több a büntetőjogi felelősség tisztázását is szükségessé teszi, ezért az Állami Számvevőszék (ÁSZ) jogi osztálya több cselekménnyel összefüggésben hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt ismeretlen tettesek ellen feljelentést tett - olvasható abban az összegzésben, amelyet az ÁSZ pénteken juttatott el az MTI-hez.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) vizsgálata szerint a 4-es metró beruházását előnytelen szerződési kötelezettségek vállalása, hibásan megválasztott lebonyolítási konstrukció és nem megalapozott határidők jellemezték, de a pénzügyi háttér folyamatosan biztosított volt; a beruházás összköltsége a műszaki tartalmával összevetve reálisnak tekinthető.
Emberi csontokat találtak kedden a 4-es metró Rákóczi téri állomásának építése közben.
Feljelentést tett az Állami Számvevőszék (ÁSZ), mert a 4-es metró beruházási folyamatának vizsgálatakor több szabálytalanságot is feltárt